Svalor och solhatt

publicerat i Allmänt;

Svalorna dominerar vårt luftrum här just nu. Massor med svalor. Ungarna provflyger på olika höjder. Föräldrarna letar mat och lyckas till och med  med konststycket att mata dem i luften! Och låter gör de. Twitteriritt eller något liknande :-) Det är en härlig föreställning att beskåda :-)
Jag vet att jag är en märklig människa...denna sommar av alla somrar, har jag köpt "solhatt" ;-)
Den bara hängde där på en krok i en mysig butik och riktigt ropade: "visst vill du ha mig!" Och jag ville, förstås :-)
Nu är ju inte jag "typen" som går omkring med hatt på huvudet. Men jag har länge velat ha en läcker hatt att hänga på en krok eller en vägg här i torpet. Hade en förut, köpt i Italien, men den gick sönder. Men nu har jag en ny! 
Och man vet ju aldrig, när det "hettar till" och solen gassar i augusti, då kanske den hamnar på mitt huvud ;-)

För visst kommer väl värmeböljan i augusti???
Suck...orkar inte se en enda "snart-kommer-värmen-rubrik" till!!!! ;-))



Jag vet att jag ser trött ut men i övrigt "okey"...men jag är inte okey...försöker vila för att om möjligt undvika ett skov. Undvika går väl inte men förhoppningsvis lindra den lite. Jag klarade resan jättebra men nu visar sig följderna av en lång bilresa. Fast tro inte att jag ångrar resan! Ånej! Den var rolig och givande :-)

Så nu slutar jag gnälla för idag! ;-)

Såg Robert Broberg på TV igår kväll. Har sett den showen flera gånger förr, hade den inspelad på video. (Det tillhör ju redan förgången tid, det där med video) Men trots att jag kunde den nästan "utantill" så skrattade jag gott och mådde bra av den. Underbara Robert! Så kul och charmig! Tack för den du var! 

Idag startar Prideveckan. Här ett kort från Kungliga Operan i Stockholm :-)
(från Facebook )


Hoppas på SOL i morgon till oss alla!!!
❤️

Kommentera inlägget här :