Tassavtryck, upplevelsemuskler, Brudborste

publicerat i Allmänt;
En tanke och en känsla som formades till ord och en mening kom till mig  när jag tänkte på min lilla fyrbenta vän som blev en ängel igår:

Du har för alltid lämnat dina tassavtryck i mitt hjärta
❤️
🐾

Några ord om åldrandet:
Stina Wollter som jag följer på Instagram skriver så fint om "upplevelsemuskler som blir till rynkor i ansiktet.." :-) "Upplevelsemuskler", vilket fantastiskt ord!

Lärt mig nytt namn på en vacker tistel:Brudborste!!! Tack svåger! :-)
❤️
Vill hylla två tjejer. 
Zara Larsson, sångerska. Denna unga tjej som vågar "sticka ut", vågar ifrågasätta, vågar säga att hon är feminist och står för det. Trots hatet som hon utsätts för kämpar hon vidare för det hon tror på. Undrar varför det väcker så mycket starka känslor när en ung tjej uttalar sig? Är det bara unga killar som får vara lite "kaxiga" och ifrågasättande? Tjejer ska sjunga, vara sexiga och i övrigt hålla käften???
Tystna inte Zara! Tala!!!!
❤️

En annan kvinna som uppmanas att bara sjunga och i övrigt hålla tyst, är Malena Ehrman. Hon gör ett fantastiskt arbete i kampen mot rasism. Det gillar inte Åkesson. "Hon ska sjunga och han sköta politiken", anser han. ????!!!! Hallå!!! Att politiska ledare säger till oss att hålla tyst!!! Är det demokrati??? Vart är vi på väg????
❤️

De vilda blommorna är så höga i sommar. Här tronar Ängsklockan. Gräset är också ovanligt högt och rikligt :-)

❤️


Och så diskuteras yttrandefriheten och människors rätt att slippa bli kränkta. Att undvika att människor blir kränkta är svårt. Omöjligt t o m tror jag. Men att säga till människor att de är "lättkränkta" är ännu en kränkning. Och ett oförstånd. Yttrandefrihet ska vi självklart ha! Men inte använda den som en tillåtelse till att hata. Som med all annan frihet (underbara ord) gäller frihet under ansvar. 
"Man ska mena allt man säger men man behöver inte säga allt man menar."
Gäller både män och kvinnor ;-)
Nu har jag sagt vad jag menar och står för det. :-)

Jungfru Marie Nyckel ❤️

Svalare väder idag. Utmärkt att städa i :-)
I morgon kärt besök.
Och idag fick jag veta att jag troligtvis snart ska få träffa en kär Fb-vän på riktigt!!!! Jippiiii!

Himlen här igår kväll...:-) Magiskt!

Nu sammanfattar jag dagens inlägg med:
Tassavtryck i hjärtat
Upplevelsemuskler
Brudborste
Jungfru Marie Nyckel
Tala kvinna!
Yttrandefrihet med ansvar
❤️

Ljus och kärlek
❤️




Kommentera inlägget här :