Dags för champagne!

publicerat i Allmänt;
"Have you ever seen the rain?", hör jag Fogertys mysiga röst sjunga...
"Yes! I have!!!" ;-)

För nu regnar det igen...suck...Och hunden ligger hopkurad i soffan och förstår inte alls vad jag menar när jag står där med kopplet i handen och rustad från topp till tå för promenad i regn. -" Kom vi ska gå ut!"
"Du måste skämta! Det regnar där ute!"
-" Men hundar har behov av att gå ut och uträtta sin behov med vissa timmars mellanrum. Det finns t o m en lag om detta! Kom nu!"
Var är hunden? ;-)
Till slut fick jag dra honom ut och ser man på, han hade "behov" ;-))
---------


24 juni.
Ett speciellt datum för mig och maken :-)
38-årig förlovningsdag, 28-årig bröllopsdag <3
Hängt ihop har vi gjort i 39 år! Jag tycker att det är bra gjort ;-)

Om bröllopet har jag skrivit i tidigare inlägg, tidigare år. Vårt fina, lilla bröllop på Gotland. Jag i vit blus och vit spetskjol från Indiska och Blåklintskrans i håret. Maken i vit kostym. Det var 80-tal. Inte de stora USA-inspirerade bröllopens tid. ;-)
Kanske hade vi aldrig gift oss om det inte var för att prästen (goda vännen) ringde upp och påminde oss om att vi hade ju en överenskommelse: när vi varit förlovade i 10 år och hon var färdig med sin prästutbildning så....Och vi skulle ju ändå till Gotland på dop så....Okey! Jag lovar att våra bröllopsförberedelser slog alla hastighetsrekord! Och prästen tog hand om det mesta, t o m fixade mitt hår! Snacka om all-inclusive!!!! ;-) Är henne för alltid tacksam <3
Här förlovade vi oss. I vackra Axmar slottspark <3
I detta fina kapell gifte vi oss. I Gnisvärds fiskeläge <3

Maken är i Sundsvall över dagen. Champagnen ligger på kylning till kvällen. Lite ska vi fira i alla fall!  <3 <3

Jag har inget svar på varför just vi har lyckats hålla ihop så länge...det finns nog inga "knep"...men vissa ingredienser bör nog ingå i ett äktenskap: tillit, trohet, humor, vänskap, respekt...och många droppar kärlek, varje dag! Om vi bråkat? Jadå, att rensa luften ibland är bara nyttigt. Och en puss på det! ❤️
-------

Jag tror det ljusnar lite ute...:-)

"Borde" kanske städa lite? Nä, jag målar istället! Dammtussarna får växa till sig lite mer ;-)



Ljus och kärlek
❤️





Kommentera inlägget här :