Gnälla på gnället ;-)

publicerat i Allmänt;
Jag tänker gnälla på gnället ;-)
Glatt hoppade jag ur sängen i morse, eller nej, inte hoppade men tog mig upp i alla fall. Kände genast att jippi det gör mindre ont i ryggen idag! När jag klädde på mig kom jag ihåg att sätta på mig två omaka sockor för att uppmärksamma Downs syndrom. Jag gillar ju olika så jag rockade sockorna idag. ;-) Facebook var full med bilder på färgglada sockor! Härligt! 
Hittade inga färgglada i byrån så de här fick duga :-) Har de färgglada ute i torpet ;-)


Solförmörkelsen. Jo, jag såg den ganska bra, trots en molnig himmel. Men det var omöjligt att plåta den med mobilen. 
Många tycker tydligen att det här var väl inget att uppmärksamma för vi har ju "solförmörkelse nästan året om"...och så kan man väl tänka. (Det svenska gnället) Man kan ju också vända det till något positivt. Att månen skymmer solen är något som händer väldigt sällan så vi fick vara med om något lite speciellt. Får man vara glad över det? ;-)
Jag tycker att allt som handlar om universum, solarna, planeterna, vintergatorna...är väldigt intressant och spännande :-)

Och gnället? Äh, jag struntar i det :-) Man har så roligt som man gör sig! ;-)
Så jag tar av mig "gnällkoftan"....Ah, befriande och skönt! ;-)

Det är vårdagjämning och nymåne idag också! Härligt! Massor av energier i rörelse. Förhoppningsvis positiva energier.

Och så kom blötsnön... den försvinner snabbt :-)

Jag är verkligen lyckligt lottad för jag har hittat flera som är lika "knäppa" som jag själv är. ;-) Någon som känner sig träffad??? ;-))

Jag kanske ska förklara lite mer vad jag menar med "gnäll". Det är för mig inte att beklaga sig över tråkigheter, sjukdomar eller liknande. Gnäll är för mig en ovana att hela tiden hitta något negativt i allting.  Okey?
Det är lite av jante över gnället också.

Så nu punkt för detta. :-)

Vill bjuda på något vackert;
Sand i stark förstoring! Visst är det fantastiskt!!! :-)

Till sist:


Alla önskas en fin helg!
❤️





Kommentera inlägget här :