Förändrar allt :-)

publicerat i Allmänt;
Jag tillhör inte "packa-i-sista-minuten-gänget". Jag planerar. Skriver listor, eftersom minnet är så kort, och tvättar, förhoppningsvis i tid... Väskan är inte av den största storleken. Så vill jag ha det. Har annars en förmåga att packa för mycket...okey, Gotland i maj  kräver "kläder för alla väder". Å, andra sidan, så är ön tämligen "civiliserad", det finns öppna butiker även under "lågsäsong" ;-) Hi hi :-)



Behöver en bra bok att läsa under färden. "Guiderna" är utläst. Har lånat Isabel Allendes "Marys Dagbok", av mamma. Kanske blir det den. 

Min mamma har alltid varit i "bokslukaråldern" :-) Minns att hon under min uppväxt alltid sa: "En bra bok, en chokladkaka och någon som kliar en på ryggen, det är lycka". <3

Kan inte låta bli att le lite åt de blivande föräldrar som tror att livet kommer att vara precis "som vanligt" efter barnets födelse. Och de där duktiga, perfekta mammorna som tycker att det är "trams" att vara ledig och förbereda och vila innan det är dags för BB. När jag fick mina barn var det en "trend" att riktigt "duktig" var man om man åkte direkt från jobbet till förlossningen...hej och hå!!!

Lika var det väl tänkt för nya KD-ledaren. Hon skulle minsann stå upp höggravid i partiledardebatten i kväll! Men nu är det ju så här med barn, att de kommer när de kommer ;-) Så hennes son föddes idag! Grattis till henne och hennes man.

Och tro mig: att få barn förändrar allt! :-)
Utsikt över ån i går kväll. Idag regnar det. Men många är ute med båten i alla fall.

Ikväll är det ingen hockey...tror jag...så jag tänker titta på: "Min farmor och förintelsen". Sara Sommerfelds dokumentär om sin farmor som överlevde förintelsen.
Kl 20 på 4:an.

NAMASTE
❤️








Kommentera inlägget här :