Fjärilars budskap

publicerat i Allmänt;
Nässelfjäril
"Skapa en grund att utgå ifrån och lycka och harmoni kommer att infinna sig.
Min gåva till dig är att skapa och bygga något nytt."

- Djurens språk
Solöga -

Citronfjäril
"Var lugn. En ny dag innebär en ny början.
Min gåva till dig är att få en ny start."

Djurens språk
Solöga -

Dessa två underbara fjärilar har kretsat kring mig en stor del av denna soliga och vackra lördag. Ofta har de parkerat sig på min Kärleksört som står så stolt i sin kruka i synhåll från min solstol. Bäst att kolla vad de vill förmedla, tänkte jag och hämtade min bok. Och nog är det ganska glasklart att det är dags för någon form av nystart? Att skapa och bygga nytt...hm...måste nog låta detta smälta in och även meditera lite över....;-) Kanske är det budskap även till dig?

En annan fjäril har gäckat mig den senaste tiden. Den dyker ofta upp, flyger omkring mig men vill absolut inte låta sig fotas. Så fort jag kommer nära slår den ihop sina vingar. Här är i alla fall det minst misslyckade försöket:
Just det! Den vackra Påfågelsöga)

Påfågelsöga
"Världens skönhet ryms inom dig. Min gåva till dig är att dela med dig av dina inre kvaliteer. 
Låt omvärlden ta del av din inre skönhet. Här handlar det om att låta de inre kvalitéerna lysa igenom."

- Solöga -
:-)

En kortare skogspromenad slutade med att jag blev stående länge och pratade med en granne. Om ditt och datt. Hon var ute och plockade lingon. Ibland är det skönt att få en paus från allt som sker i den stora världen och bara vara i den lilla, nära. En stund. Skratta och prata. Lyssna. Omgiven av skogens tystnad och trollska skönhet. 
Mjuk är mossan...<3

Så tillbaka till den stora världen. Där positiva bilder från ett välkomnade av flyktingar till Österrike, gör mig glad. :-)
Försöker fokusera på den goda energin som nu genomstrålar så många. Och som växer och sprider sig. All denna välvilja, all denna medmänsklighet.
Ger hopp <3
Bild från Fb

Från Fb

Från Fb

Tack för att Du finns!
❤️






Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Gunilla Krafft:

Måste fråga såg idag en auorafjäril aldrig sett förut ..Så vacker..Vad står den för ..Vit med orange vingspetsar..... Hoppas du kan ge något svar...Tusen tack på förhand...mvh Gunilla

Svar: Jag läser i Solögas ”Djurens språk” att Aurorafjärilens budskap är: ”Du är sanningen i ditt liv. Min gåva till dig är att följa din egen sanning. Följ det som är sant är sant för dig och du finner/fullföljer din dröm”
Tack för frågan Gunilla! Faktum är att jag behövde det budskapet också! Önskar dig allt gott!
Lavendelmamma

Kommentera inlägget här :