Värme, lockar, frid, målningar...

publicerat i Allmänt;
Lockigare än någonsin är jag idag efter besök hos frissan. Trivs så bra i dessa naturliga lockar. :-) 

Fredag? Har du planer för helgen? Jag har inga speciella planer. Hoppas på uppehållsväder och gärna sol och värme så att det blir lite gjort utomhus och i gamla stugan. :-)

Det sägs att värmen är på väg...den får gärna skynda sig på! :-)

På tal om värme. De här korten skickade yngste sonen från Thailand idag:



Det ser ju skapligt ut, eller hur? Ärligt talat så ser det helt vansinnigt underbart ut! ;-))

Som lite motvikt till detta lägger jag upp denna bild från igår:
Detta är inte Thailand ;-) Detta är en vattenfylld stig i Gästrikland. Det intressanta med den är att hunden som inte gillar att bada, denna gång ivrigt plumsade i vattnet...När han skulle tillbaka, tvekade han lite, sen tog han ett snyggt språng över vattnet. ;-)


För att fortsätta mitt tema "medmänsklighet" så delar jag denna. Den är så bra <3
❤️

Ofta när det uppstår konflikter skyller vi, med all rätt, på religionerna. Därför är det så skönt att det finns kärleksfulla och kloka ledare som predikar fredsbudskap. Här ett exempel <3

Nu är vi ute i torpet igen. Jag kände i morse när vi åkte in till stan att det var svårt att lämna mitt senaste målarprojekt. En målning som jag "lekt" ihop och där det nu framträder både människor och djur. Den första som trädde fram var mannen uppe till vänster. Det kommer att ta lång tid innan denna är "klar"..;-)


Så målar jag för det mesta. :-) Ibland blir det mer åt "mönsterhållet" ;-)
Jag gillar inte regelbundenhet som ni nog ser ;-) Den till höger ser nästan ut att vara inspirerad av Gudrun Sjödén ser jag nu ;-)

Jag kommer att lägga upp fler "experiment" snart. Tror jag, för jag tror jag "vågar" nu...;-)

Önskar Dig en fin kväll och en fin helg!
❤️


Kommentera inlägget här :