Inte perfekt men...

publicerat i Allmänt;

Jomen precis så! Vad livet vore tråkigt om alla gick omkring och var perfekta hela tiden ;-) Vad nu "perfekt" är? Vem bestämmer det? Jag tänker inte gå något djupare in på det i dessa utseendefixerade tider. Där det ska tävlas, jämföras och bedömas hela tiden. Och våra hem ska se ut som i "hemma-hos-reportagen". Egentligen så är vi ju alla perfekta, precis som vi är! När vi får vara som vi är. <3

Men jag tänker ändå på orden ovan när jag ställer mig och bakar. Det är flera år sedan min kropp orkade få ihop en deg och en kaka. Eller en paj. Nu orkar jag. Lite. En sorts kaka och en sorts paj med bär från trädgården. Men oj, vad det krånglar! Det är en "sån" dag ;-) "visst ja, ägg, skulle det vara också!" "Var 17 är matskedsmåttet?" " Nej, potatismjölet skulle i först, inte sist!" Osv...;-) Men till slut så är bakverken färdiga! Långt ifrån "perfekta" till utseendet, men attans så goda ;-) Så larvigt stolt över mig själv! Hi hi :-)

Idag har min äldste son födelsedag:-) Hipp hurraaa! <3 Jag skrev en liten hyllning till honom på Fb, som löd så här:
Idag fyller den här killen 31 år. På bilden tillsammans med sin dotter för ett år sedan. Jag tänker inte säga det vanliga om att "var tog tiden vägen" eller att "åren går så fort".. Jag vet var tiden tog vägen och jag tycker att 1985 känns avlägset. För vi har upplevt så mycket, vi har utvecklats tillsammans, mött så underbara människor, vi har skrattat och grälat, vi har rest och vi har jobbat ihop...vi har levt! Vi har fyllt våra dagar och år med liv! Och du har växt upp till den fine, självständige och trygga kille, jag hoppades att du skulle bli. Den du innerst inne varit hela tiden. Jag är så tacksam. Du startade företag och gav din mamma ett jobb! Du har nu en underbar familj. Vi fortsätter att fylla våra dagar, våra år med LIV. Grattis fantastiska son! ❤️

Igår kväll hittade maken det vi letat och letat efter. Tre bräder som i allra högsta grad tillhör torpets historia. Med meddelande från den allra första tiden här.

"Stugan byggd år 1922"
"P O Westin 1922"

Det är så vi vet hur gammalt torpet är. Det finns fler bräder med meddelanden så "Torpet berättar" har sin fortsättning. :-)

Nu ska jag unna min kropp lite vila efter all rensning, städ, röjning, bakning...de senaste intensiva dagarna har tärt ordentligt på "fibromyalgikroppen". Kul har det varit, men i morgon måste jag orka turista och vara kulturell! Ser fram emot detta. Och detta:
Andra delen av "Sanningen om vikingarna" i kväll :-)

Min son verkar fira födelsedag samma dag som Snobben! Undrar hur gammal han är? ;-)

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :