Fjärde advent

publicerat i Allmänt;

18 december. Idag tänder vi det fjärde ljuset. Jag tänder det för barnen i Aleppo. 

 Som Malena Ernman uttrycker det: "Vi kommer att behöva varenda  godhetsknarkande ljusbärare vi kan få".

<3

Nu är vi på väg till äldste sonens och hans familjs nya boende. Ett helt nybyggt hus. Spännande! Bilen är proppfull med kassar med julklappar, Izabelles grejer och fikabröd. Vi "mellanlandade" hos svärmor i Bålsta, för jullunch och nu har vi fått med oss fikabröd som räcker hela julen. :-) Gott. Tacksam <3


Gruppen Kent, har gått i graven. Jag gillar dem men är inget stort fan. Det är däremot två av mina systrar. Förstår att det känns tråkigt. Men alla låtarna de finns kvar.  

Solen skiner över Stockholm. Vi ska vidare mot Vendelsö. 


Nu lämnar vi Vendelsö. Det doftade nytt i det trevliga, ljusa huset. Barnen visade stolt upp sina rum. Det var julpyntat och mysigt. Naturligtvis en massa som ligger nerpackat i kartonger ännu. Det tar sin tid att packa upp allt. Allt har sin tid. 

Några julklappar packades upp. Det kommer att dröja innan vi träffas allihop igen. 

Stockholmstrafiken...suck...nu står vi stilla, och nu kryper vi...och nu...
Nåja, jag ska inte klaga, det går ingen större nöd på mig. ;-)



Med dessa glada tomtar önskar jag Dig en fin kväll och en lugn julvecka. 

❤️

Kommentera inlägget här :