Vila ögonen lite

publicerat i Allmänt;

16 december. 

De där små tomtarna. De var en av de allra första julklapparna som jag köpte alldeles själv. Till mamma. På Prisma i Härnösand. Och nu finns de här hos mig. :-) 




Idag har vi "varit på jobbe" som Izabelle säger. Passade på att hälsa på fina vännen en trappa upp. <3


Ute var det halt, inget bra promenadunderlag precis...
Men inne finns det mycket kul att hitta på. 

Eftersom Izabelle blev sömnig mot eftermiddagen gick vi och la oss en stund för att vila. Och läsa bok. Halvvägs in i boken om krokodilen säger Izabelle: "Nu vill jag sova, farmor!" Okey. Farmor lägger ifrån sig boken och tänker att "va bra, nu kan jag vila ögonen en stund"...hm...vaknar en mycket lång "stund" senare...barnet sover och ute har det hunnit bli mörkt ;-)

Ikväll är det dags för Svenska Hjältargalan igen. Härligt! Modiga och medmänskliga människor. Kärlek och Hopp! Det ska vi fira! :-)

När jag är med mitt barnbarn känner jag sån tacksamhet över att vi har det så bra. Och mina tankar går till barnen i Aleppo...Tänder ljus och ber. Och sänder hopp och kärlek. <3

Hopp och Kärlek till oss alla
❤️

Kommentera inlägget här :