Totalt mörker och lite ljus

publicerat i Allmänt;
Det börjar vid 17. Blinkar till. Blir mörkt. Blir ljust igen. Håller på så tills det blir mörkt en längre stund. Ingen idé att försöka läsa i värmeljusens sken. Hunden och jag lägger oss och vilar. Ute blåser det kraftigt och snöblandat regn vräker ner. Antar att det är ett träd som ligger över någon ledning. Allt är väldigt mörkt. Och tyst. Här ute i skogen. 
Maken kommer hem från hockeyn. Hans pannlampa lyser upp upp gården.  Har fått sms om att felsökning pågår. 
Strömmen återkommer. Passar på att gå på toa. För här har vi inget vatten när det är strömlöst. Egen brunn och pump.
Jag målar och engagerar mig halvdant i mello. Sen börjar en av våra favoritdeckare "Unge kommisarie Morse". Oxford, 60-tal, välspelad. När den spännande upplösningen är nära...går strömmen igen...surt...tycker vi och går och lägger oss.
En timme senare vet vi vilka lampor som vi tänt....;-) 

Förmiddagens ljus. Solen försöker bryta sig igenom. 

Små hängen börjar björken få :-)

Det porlar lite i bäcken ;-)

Promenaden går genom ett vitt landskap. Det snöar. Stora flingor. Stora, mjuka och blöta...

Snart faller det...med ett brak ;-)

Mot eftermiddagen ljusnar det alltmer. Solen skiner, snön är väldigt vit. Först arbetar vi i lampans sken sen räcker solskenet. 

Räkor ligger på tining till kvällen. Nu ska jag måla. Hoppas på ström hela kvällen ;-)

En kär vän har meddelat mig att "Trollmor", se föregående inlägg, hette Ellen Åkerdahl. Tack min vän. <3
Eller hur? ;-)

Önskar er alla en riktigt fin kväll. Och en ny vecka med många möjligheter och all den kraft just Du behöver. 
❤️


Kommentera inlägget här :