Våga be, önska och drömma

publicerat i Allmänt;

Solen skiner, temperaturen är hög, luftfuktigheten är väldigt hög, vita och grå moln och åskmuller
från och till. Jag blir varm och svettig bara av att röra mig lite. Nej, jag klagar inte, jag bara "konstaterar". ;-)

Jag var med och "störtade" Sossarna och Olof Palme från "tronen" i valet 1976. Efter 40 års dominans blev det en borglig regering med Centerns Thorbjörn Fälldin som statsminister. Med facit i hand vet jag inte om jag tycker att det var så lyckat...Det var kärnkraftsfrågan som fick mig att rösta på Centern. Och jag gillade Fälldin. En bonde från Ångermanland. Men det blev svekdebatt, "långbänk", slitningar, kontroverser, avgångar...Och sen dess har Centern inte varit sig lik, tycker jag.

Nu har Thorbjörn Fälldin lämnat jordelivet. Han blev 90 år. Jag läser att han hade det bra på sin fina gård i Ramvik, de sista åren, trots sjukdom. Jag hoppas att det stämmer. Vila i frid.

Visst är det något att stilla bedja om? Något att önska. Något att drömma om. <3 Man får be, man får önska och man får drömma. <3

Jag tänkte att jag skulle berätta lite om vårt torp. Om den gamla stugan. Vi vet inte så mycket om dess historia men när vi panelade om för en del år sedan började torpet "själv berätta". Det dolde sig meddelanden i golv och väggar från bl a den förste ägaren, han som byggde huset på 1920-talet. I golvet på övervåningen hittade vi detta budskap:

"Lag jag in golv"

Huset har mer att berätta. Det kommer i kommande inlägg :-)

Det här tycker jag stämmer så bra :-)

Våga be! Våga önska! Våga drömma!
Och jag hoppas att du har en vän att göra ingenting tillsammans med!
❤️❤️❤️

Kommentera inlägget här :