Fjärilsvinge

publicerat i Allmänt;

På vägen låg den, en fjärils vinge. Så spröd, så vacker. Försiktigt bar jag hem den. Och tänkte: helt klart vill Hagtornsfjärilen lämna ett budskap. Först flög de omkring mig på gården och lät mig komma nära och fota. Sen på kvällen hittade jag denna...:-) (Se föregående inlägg med fina foton)
<3

Matchen igår? Det var fascinerande att tänka att någonstans i "det gula havet" satt mina söner! ;-) Overkligt. Men så glad att de får vara med om detta stora!
Sen var ju inte de svenska spelarnas prestation något att hurra för. Tycker jag. Skärpning! Tack! ;-)

Efter matchen tog vi en promenad till sjön. Och fick vara med om något fint. Andmamman var där med sina ungar som nu växt på sig ganska bra. Och inte verkade vår närvaro störa dem. Inte ens hunden ;-) 





När jag ser mig omkring i naturen nu är jag så glad över att få vara här i detta land just nu. Okey, vinden är lite kall men naturen! Vår svenska natur! Så vacker. 
Och Rödhaken som sätter sig på den gamla pumpen mitt på gården nästan varje gång jag kommer ut. Som om den vill visa upp sig. Så fin. 

Efter jobb och ett ovanligt kort samtal med en kär vän, åkte vi ut till torpet igen. Med en hink goda havskräftor i bagaget. Inhandlade i stan. Så nu har vi festat, proppmätta är vi ;-)

Dagens stora positiva nyhet måste väl vara att strejken är över? Nu tar det väl ett tag innan allt är i sin ordning igen...

Var rädd om Dig! Och var rädd om de dina! Livet är så skört, som en fjärilsvinge. Och lika vackert. Var rädd om kärleken. Och dela med dig av den. Så mycket du kan. 

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :