Det regnar i Sverige

publicerat i Allmänt;

Den första har slagit ut! <3
Visst det regnar. Hela dagen regnar det. Men vad gör det? Det är både kul och mysigt att vara ute ändå. Regnet är ett mjukt, vänligt sommarregn. Blöt blir man, men vad gör det? ;-)


Nere vid sjön är andfamiljen. Ser att det bara är fem ungar idag. Vad har hänt? 

På eftermiddagen går vi på promenad till ängen. Regnet smattrar mot våra huvor. Izabelle sjunker ner på ängen och plockar blommor. Smörblommor :-)

"Tycker du om smör"? Sa vi när jag var liten. Man sträckte fram blomman under hakan på någon och om det blev gult ljus under hakan, ja, då tyckte personen om smör. ;-) Undrar om man gör så nuförtiden? :-)



En regnig lördag kan man leka inne också. Rita.Och äta glass. :-) Bara så ni vet. ;-)


Det här med att vara ute i regnet förstår jag mig inte alls på...man blir ju blöt ju...;-)

Själv försöker jag vara igång så mycket jag kan. Inte lätt när fibromyalgin sätter sina begränsningar. Lite vila och så igång igen. Det går! Det bär! Läser en väns blogg. Hon skriver om fibromyalgi bl a. Om inflammation i nervsystemet. Idag känns det verkligen som en inflammation i hela kroppen. Jag borde vara "van" efter alla dessa år men det blir jag aldrig. 

På TV:n går matchen Belgien och Irland. Den matchen som terrorister tänkt attackera. Planerat bombdåd. Men det upptäcktes i tid...tack gode Gud för det! 

Jag lyssnar då och då på Malena Ernman och Sarah Dawn Finer när de sjunger "Sverige". Jag ryser av välbehag. Sååå bra!!! 


Text: J. Berg

Musik: J. Berg

Text

Sverige, Sverige älskade vän
En tiger som skäms
Jag vet hur det känns
När allvaret har blivit ett skämt
När tystnaden skräms
Vad är det som hänt

Välkommen, välkommen hit
Vem du än är var du än är

Duka din veranda till fest
För en långväga gäst
I landet lagom är bäst
Vi skålar för en midsommar till
Färsk potatis och sill
Som om tiden stått still

Välkommen, välkommen hit
Vem du än är var du än är

Regnet slår mot rutorna nu
Men natten är ljus i ett land utan ljud
Och glasen glittrar tyst på vårt bord
Lika tomma som ord
Visst är kärleken stor

Välkommen, välkommen hit
Vem du än är var du än är
Välkommen, välkommen hit
Vem du än är var du än är

Hittade vackra, stora fjädrar längs med stigen. De är fortfarande våta på bilden. Någon som vet vilken fågel?

Hunden och barnbarnet är under bordet, maten är snart färdig, det regnar ute. Livet är ganska skönt. Här i mitt hörn av verkligheten. 

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :