Prinsar, hundar, kärlek

publicerat i Allmänt;
Ute snöar det blöta lovvikavantar, allt känns blött och ruggigt. Inne sprakar och värmer brasan. Jag tror vi stannar inne. ;-)
Så föddes ett gossebarn. En prins. Grattis Victoria och Daniel!
Och grattis till alla andra nyblivna föräldrar. 
Alla barn är prinsar och prinsessor!

Såg många hyllningar på Fb. Men också glåpord och rena elakheter. Jag är kluven i min inställning till kungahuset men jag tycker att om man inte gillar dem så kan man låta bli att hylla dem och låta bli att kränka dem. Punkt. Slut. 

Jag var lite "rädd" att prinsen skulle få namnet Hubertus efter sin morfar. Hi hi...föräldrarna var kloka nog att välja andra namn. ;-))
:-D


Vi har lämnat stan för några dagar i torpet. Har fördelen att ibland kunna jobba på distans. Tacksam! Vädret är det värsta tänkbara för min kropp men lite ska jag nog kunna utföra i alla fall :-)

Det kliar i "målarfingrarna" också...;-) Blir nog lite skapande i helgen.

Tänker på min tvåbenta vän som idag ska få hem sin nya fyrbenta vän. Efter en lång period av sorg och saknad öppnas en ny dörr till lyckan. <3
Från Fb. Healing Light



Man tycka vad man vill om Olof Palme men han sa och även gjorde en hel del gott. 
Så otäckt aktuellt idag när fördomar, hat och hot gror och sprider sig som en  epidemi. Våga säga ifrån. Våga ifrågasätta. Våga vara ljusbärare. <3

Störst av allt är Kärleken. Kärleken, i små eller stora doser, förändrar allt. 
Det är så mycket vi inte kan förstå. Vi kommer hit till jorden, vi föds alla som prinsar eller prinsessor, vissa växer upp i trygghet och ekonomiskt överflöd, andra måste fly och dö i det kalla havet. Två barn om dagen drunknar i grekiska farvatten....
Livet är inte rättvist...

Sprid kärlek, så mycket kärlek du bara kan! Och på det sätt som känns rätt för dig. Kärleken växer ju mer vi slösar med den. Det är ingen kliché, det är den enda sanning vi kan vara säkra på <3

Det sämsta med att ha hund: man måste gå ut i alla väder
Det bästa med att ha hund (förutom all kärlek man får): man måste gå ut i alla väder ;-)

Så vi gick ut. Och det var riktigt skönt och riktigt vackert. Just då snöade det bara lite, nu vräker det ner....





Allt har sin skönhet, även en grå marsdag med tung, fuktig snö ;-)

Nu varm fisksoppa,jobba, måla...;-)
Och hunden snarkar gott...

Önskar Dig en kärleksfull helg!
❤️





Kommentera inlägget här :