Borrelia och väckarklockor

publicerat i Allmänt;

"En sjukdom härjar i min kropp
Jag vet inte dess förlopp
Hade väl en väldig otur
Som fick detta av ett odjur"

Idag kom svaret:

Alla prover var bra. Och borreliaprovet visar att det var just det: borrelia.
Har startat antibiotikakuren.

"Odjur"...ja, de är odjur de där små spindeldjuren. Usch!

Nej, jag såg inte supermånen. Mulet och regn...Såg du?

Igår gick min väckarklocka sönder. Plötsligt ville minutvisaren inte vara med längre. Den hängde slappt ner på 6:an hela tiden..."Men vi har ju en till likadan", sa maken och hämtade den. Bara att sätta i batteri. "Så där ja!" Vi stirrade förvånade på klockan. Minutvisaren hängde lika slappt på denna klocka också! Men hur??? ;-))

Jag är så tacksam över att när nutiden känns mörk och framtiden oroväckande, när det blir för mycket av allt det mörka och negativa...att det då dyker upp meddelande från vänner som med en sång påminner om att "änglar finns" och som hittar orden för och delar min oro och frustration. Tack! Änglar finns! Glöm aldrig det! Och tack för orden om att min blogg är betydelsefull! <3

Och när Sven Melander i en video ifrågasätter varför inte det faktum att ökningen av koldioxidutsläppen planat ut, inte får stora rubriker i tidningarna...då börjar man undra varför inte positiva nyheter är viktiga? Vi skulle må bättre och bli snällare mot varandra om de positiva nyheterna fick större plats...:-)

Igår, när allt kändes tungt, funderade jag på att sluta blogga, men nu kavlar jag upp ärmarna och ger mig, åter igen, ut på jakt efter positiva nyheter. ;-) Skam den som ger sig! Hi hi! :-)

Nu när regnet öser ner saknar jag den tidiga vintern. Jag blir aldrig nöjd ;-)


Änglar finns!
Ljus och Kärlek
❤️

Konstnär: Cecilia Rosenmåne

Kommentera inlägget här :