Livgivande

publicerat i Allmänt;

Sänder lite kärlek till er och till världen denna söndag i oktober. <3

Förutom en härlig promenad har jag idag gjort något "livgivande" ;-)
Jag har planterat om krukväxter. Delat på dem och givit dem mer plats för sina rötter. Stackarna, de har plågats länge nu...Förr, på den tiden då jag var ordentlig "husmor", planterade jag om varje höst och varje vårvinter. Det var då det...
Det är fantastiskt med levande växter. Vilken härlig energi de sprider. Och glädje! Om man sköter om dem vill säga...;-)

Växter. Inne som ute. Växtkraft. Skönhet. Och snart en behövlig vila. Samla kraft för knoppandet till våren. Återuppståndelsen.

Och plötsligt sprack molntäcket upp lite och de livgivande solstrålarna kom fram. Underbart!

Ljus och mörker.
Dag och natt.
Glädje och sorg.
Livet...

Nu önskar jag dig en fin kväll och en ljus vecka. I morgon går solen upp för dig igen. Och du, ikväll är det Fullmåne! :-)
❤️

Kommentera inlägget här :