Förbaskat väluppfostrad

publicerat i Allmänt;

Vaknade med en tanke eller kanske snarare en insikt.

"Jag vill inte vara så förbaskat väluppfostrad längre!"
Det är fint att vara väluppfostrad, man blir anpassningsbar och behärskad. Och tyst. Talar när man blir tillsagd att tala. 
Och i och med den insikten dök nästa insikt upp:
"Jag tiger inte i församlingen längre!"
Nä! 

Verkar det helt knäppt detta? Att jag som medelålders tant kommer på detta. Nu? Det är inte alls underligt egentligen. Jag har helt enkelt varit den andra vill att jag ska vara...istället för att vara den jag egentligen är...

Nu kanske det låter som om jag inte hade någon form av tonårsrevolt utan tar igen den nu...nä! Fel! ;-) 

Tänker inte göra någon lång tråkig utläggning om detta. Inte idag ;-)

Men jag tror att det finns kvinnor som känner igen sig i detta. ;-)

Gått min egen väg, haft mina egna tankar, tro och övertygelse, det har pågått länge och det pågår ännu. Men det är som om jag blivit friare nu. 

I ett nr av Good News Magazine hittade jag dessa kloka ord från Maria Montessori:

Tänkvärt! Eller hur? 


Hur ska man kunna göra det man är här på jorden för att göra om man hela tiden lever upp till andras förväntningar? 
Det är också tänkvärt...

Tycker jag ...!



(Favorit i repris)

Nu ska jag väcka maken som tagit sig en "sova på maten" innan hockeyn. Bortamatch så det är tv:n som gäller ikväll. :-)


Jag har försått några frön idag. Alltid spännande. Jag är inte så kunnig på "det gröna" ännu så allt är på experimentstadiet kan man säga ;-) 


Dagens ägg. En favorit. :-)

Vill avsluta med en bild på dagens magiska himmel över den ännu delvis isbelagda sjön: 

Vad ser du i molnen? Jag ser en hel del...;-)

Ljus och Kärlek!

Stå i din sanning!
❤️

Kommentera inlägget här :