Klart det spelar roll

publicerat i Allmänt;

Jag har gått hela dagen och försökt övertyga mig själv om att "jag inte bryr mig om hockey"..."att det inte spelar någon roll om mitt lag tar guld ikväll eller inte"...


Men jag misslyckas totalt. Facebook-flödet bara vimlar av Brynäsfärger, expertutlåtanden och förväntan, förväntan, förväntan...

Jag omvandlas plötsligt till en tråkig pessimist: "men lugna ner er, hoppas inte för mycket, ni blir så besvikna"...

Och inser att jag sänder ut väldigt dåliga vibbar! ;-) 

För sanningen är ju att man överlever besvikelser och vinner man inte ikväll så vinner man ju på lördag! I "fel" stad visserligen men ändå.

Okey, det råder hockeyfeber i stan. Och: det är klart att det spelar roll!!!
Guldet ska hem, som man säger inom sporten. ;-)

Min make och mina söner med vänner ser matchen live. Jag och hunden ser på TV:n...eller, inte hunden dock...han är lyckligt omedveten om denna rysare, detta drama...;-))

Och i övriga världen utspelar sig en massa draman av skilda slag. Draman som är mycket värre och viktigare än detta. 

Men just nu, just här, spelar detta drama roll för mig...

Om det går dåligt kan jag ju alltid stänga av TV:n och läsa min deckare istället. Ytterligare ett drama! ;-) 

Nu vill hunden bli kliad bakom örat...

Ljus och Kärlek
❤️


Kommentera inlägget här :