Om inte nu, när?

publicerat i Allmänt;

Och guldet blev till sand...nåväl i morgon tar Brynäs guld! ( eller HV...)
Hoppet lever så att säga ;-))


Ärligt talat: 
Det här bråket om Bokmässan...och Almedalsveckan...
För mig är det självklart att nazister/rasister inte ska medverka...
Om vi inte säger nej nu till normalisering, när ska vi då göra det? 

"Ta debatten" skriker man. Vilken debatt? Och dem som skriker, tar dem "debatten"? 

Yttrandefrihet? Jag har läst på och lärt mig under veckan:



Jag vet att Maria vill att denna kunskap ska spridas så jag lägger upp den här.

Inskränkningar: "hets mot folkgrupp och olaga hot"
Ja, tydligare blir det väl inte? 

I say no more...

Jag vet att många tycker att man inte ska "bry sig" så mycket, att "det där får politikerna sköta" osv...

Det är upp till var och en så klart men allting som hotar demokratin bör vi sätta stopp för i tid. Tycker jag. Och kunskap, det är aldrig fel! <3

Och snart är april slut. Valborg och 1:a maj är på ingång. 
Jag hoppas tillfriskna snarast, har fått feber idag. Ingen kul "present" :-(

Önskar Dig en fin helg!
❤️

Brasan vid sjön 2016.

Kommentera inlägget här :