Tacksamheter

publicerat i Allmänt;

1 augusti. 
Sol och värme. 
Igår kväll plockade och smakade vi på de första mogna tomaterna. Idag plockade vi och smakade på de första mogna hallonen. Lycka! 

Vaknade före kl 5 i morse och tassade ut i det daggvåta gräset för ett toabesök i andra stugan. Solen hade precis gått upp. Allt var tyst och stilla. Jag stannade ute en stund och andades in den sköna morgonluften. Svängde runt i en liten dans. Av tacksamhet. Över det liv jag har. Med alla dessa möjligheter. All skönhet. All vänskap. All glädje. All kärlek. <3

Koltrasten, som likt oss troget kollat röda vinbärens mognadsgrad, blir nog knasig på oss nu när vi satt över ett stort blått nät över busken...;-) 


Jag har låtit mina målningar från min "utställning" vara kvar i övre hallen i gamla stugan. Jag blir faktiskt glad när jag ser dem och en aningens stolt också. Dessutom har jag börjat se dem med lite andra ögon. Börjar så smått "förstå" några av dem. Jag vet, det låter lite flummigt men så är det iallafall. ;-) 

Det är med stor glädje jag ser att maken "börjar bli sig själv igen" nu när värken börjat avta. Jag ser att han njuter av att kunna "göra något" både inom och utomhus. <3


Själv har jag njutit av solen och värmen idag. Tacksam över att sommaren även bjuder på skönt väder. :-)
Ett vackert besök idag. En slända. Äntligen! :-)

Tänk om det en dag inte behöver vara Pridevecka längre...när kärleken vunnit <3 Men det är långt dit. Det förstår man av det hat, förakt och den okunskap som dyker upp än här än där. Leve kärleken! <3



Kärleksljus och Hoppfullheter

❤️

Kommentera inlägget här :