Hjältar och eldsjälar

publicerat i Allmänt;
11 december

(null)

Dagens änglaord

" En ängel måste inte vara fysisk för att röra vid dig."
<3

(null)
Måndag morgon.
Staden vaknar.
Frukost
Vila en stund.
Snart dags att gå till jobbet. 
Mycket att göra. 
En liten stund till av eftertanke.
Sänder tankar till dem som sörjer. 
Tankar till dem som har det jobbigt och mår dåligt. 
Tankar till dem som liksom jag lever med ständig värk. 
Tankar till dem som kämpar för de utsatta. 
Tankar till dem som tvångsutvisas. 
Ljusa tankar.
Tankar med hopp. 
Och jag känner stor tacksamhet för att jag  får leva det liv jag lever. 
Nu
Här
Dags att gå till jobbet
<3

(null)
På jobbet. 
Väldigt mycket att göra.
Och när man har det så krånglar nästan allt som kan krångla...Känns det bekant ;-)
När ögonen går i kors i det konstgjorda ljuset, tar jag en kort paus. Varm choklad  och pepparkaka. Gott i adventstid. Det snöar ute. Blir nog kvar här till sena kvällen.

Sen i kväll ska jag se på Hjältar-galan. Fram med näsdukarna. Så fint att se människor med mod och engagemang. Människor med  civilcourage och hjärta  istället för fördomar och främlingsfientlighet.  Hjältar och eldsjälar, de behövs i världen idag. Inte minst i vårt land!
<3

Vi kan alla vara hjältar. I stort och i smått. 

Maken påpekade igår att jag missade att det var Pepparkakans dag igår också förutom det andra jag rabblade upp. Förlåt mig pepparkakan! :-D Hi hi...

Nog med vila, nu till arbetet ila!

Hoppfullheter!
❤️

Taggar: #hjältar#eldsjälar#mycketattgöra#pepparkaka;

Kommentera inlägget här :