Julefrid i hjärtat

publicerat i Allmänt;
Julafton
Fjärde advent

(null)

Dagens änglaord

"Ett ljus från öster
Ett mirakel sker

Änglar sjunger
Om glädje och frid

I välsignad juletid"
<3




(null)


Dagens Maria:
(null)

Vad du kände
Vad som egentligen hände
Jag undrar så...
<3

(null)
John Bauer "Herdarna"

Julafton klockan 10.30. I skrivande stund "lever" ännu bocken! I år fick den stå orörd till många människors glädje. :-) 
Här hos oss hade vi igår kväll en mysig uppesittarkväll med Bingolotto. Ingen av oss vann något men det var kul ändå. Och när Loa Falkman sjöng så infann sig julefriden åtminstone i mitt inre. För det är ju där julfriden ska vara. I vårt inre. I ljuset som bor i oss alla. Och som vi får sprida vidare till varandra. 

Maria födde i ett stall. Läser idag om en kvinna i vårt land som fick föda i sin bil i garaget...det fanns inte plats på BB...Sverige 2017...
Ingen "ljus" nyhet men något som definitivt får tankarna att ila några tusen år tillbaka. 

Jag försöker nu att fokusera på friden i hjärtat. Min kropp har sagt "stopp" och klivit in i ett värkande skov. Tack och lov att jag har förstående människor omkring mig som ställer upp och hjälper. 

Önskar dig en välsignad Jul!
Julefrid 
❤️

Taggar: #inteplatspåBB#julefrid#bockenlever;

Kommentera inlägget här :