En tid som flytt

publicerat i Allmänt;

Vi tömmer vår gamla arbetslokal. Känns vemodigt. Men nödvändigt. Vi behöver större utrymme. Och vi är ju kvar i huset! Det gamla fina magasinet från 1800-talet. <3


Väggarna är vita i verkligheten ;-)
Jag städar. Använder såpa för det doftar så gott. :-)

Så många gånger jag har funderat hur livet måste ha varit här förr bland magasinen i hamnen. Alla ljuden, alla arbetarna, alla dofter av kaffe och kryddor bl a. Alla skeppen. 

Jag kan bara fantisera. :-) Om en tid som flytt. 

Vet inte hur gammalt detta foto är men jag ser att "mitt" magasin är med.

Jag såg med ett halvt öga och lyssnade med ett öra ;-) på Mello igår. Inte förrän Nano sjöng sin fina låt lyssnade jag ordentligt. Han lyfte hela programmet, enligt mig. ;-) 


När maken berättade att Ebba Busch Thor ska vara med på "Så ska det låta" ikväll var jag säker på att han skämtade...men nej...hon ska vara med...måste ses! ;-) 

Brukar du fundera på det aktuella ämnet Samvetsfrihet? Jag tycker att det är ett svårt ämne men intressant. Men det tar jag, kanske, upp någon annan gång. ;-)

Nu är det söndagskväll. 
Undrar vad vi ska få vara med om för upplevelser och göra för upptäckter under kommande vecka? 
Ingen oro, bara undran och en viss förväntan. Det kan ju hända en massa positiva saker! :-) 

I bästa fall tittar solen fram också! 
❤️

Kommentera inlägget här :