"Farmor, ska jag berätta en till?"

publicerat i Allmänt;

Jag hade ju tänkt le idag mot någon som såg ledsen ut. Men ingen av dem jag mött såg ledsen ut. Och man kan ju inte vara ledsen när solen skiner och värmer och det är vår i luften :-) Eller jo, man kan vara ledsen ändå...om man bär på sorg av något slag...

Vänliga veckan. Det är ju ganska lätt att vara vänlig. Ett vänligt ord, ett leende, en fin gest, en fin kram...Vänlighet föder vänlighet. <3




Om i ödslig skog
ångest dig betog,
kunde ett flyktigt möte
vara befrielse nog.


Giva om vägen besked,
därpå skiljas ifred:
sådant var främlingars möte
enligt uråldrig sed.


Byta ett ord eller två
gjorde det lätt att gå.
Alla människors möte
borde vara så.

- Hjalmar Gullberg -

Barnbarnet har åkt hem. Som vanligt blir det tyst och stilla när hon åkt. Det ser ut som om en virvelvind gått fram här i lägenheten. "Plocka ihop-dags". Jodå, hon är bra på att plocka ihop också...när hon vill ;-) Kul har vi haft. Speciellt vid läggdags igår. Jag var lite trött på att läsa samma bok varje kväll så jag släckte lampan och började berätta egna sagor. Det var uppskattat. När jag tystnade började Izabelle berätta egna sagor. Vi fnissade lite. Så blev hon tyst och precis när jag trodde att hon somnat hör jag henne säga: "Farmor, ska jag berätta en till?" :-) 
Det blev en kort saga. Sen somnade Izabelle. <3

Igår lärde jag mig ett nytt kärleksord: "Pälskling" <3 Att säga om eller till sitt goa husdjur. :-) 


Klockan närmar sig 17 och det är fortfarande ganska ljust ute. Hurra för ljuset! 


Tack för ordet.
Tack för att Du ville läsa.
Tack för att Du finns.
❤️

Kommentera inlägget här :