Måndag i Visby

publicerat i Allmänt;

Vi kommer ner lite sent till frukost. Lite musik i bakgrunden. Nästan ensamma denna måndag. Allt är lugnt. Mycket gott att välja på. Ute är det gråväder. Inne är det varmt och mysigt. Jag gillar verkligen det här hotellet. Så mycket fint att titta på. 


Vi åker till Öster och shoppar lite. Sen till pappas grav och tänder ljus. Det är snart 18 år sedan han dog. Känns märkligt både nära och länge sen. 

Det blåser kraftigt. Ingen lust att vandra längs stranden men vi åker ner till havet ändå. Tofta och Gnisvärd. 

Efter en tur söderut återvänder vi till Visby. 

Nere vid hamnen. Blåser lite mindre nu.

Vandrar några kvarter upp och kollar om det finns plats för oss på Creperiet. Det finns det. Vana vid att behöva trängas där men denna måndagseftermiddag i februari är det inte många där. Äter oss proppmätta och njuter av atmosfären på detta charmiga ställe. Utanför mörknar det sakta. 



"Strykjärnet"

Vandrar tillbaka till hotellet. Genom de charmiga kvarteren. Älskar denna stad. <3


Och tillståndet ute i världen? Ja, vad ska man säga? När Trump som vanligt dominerar nyheterna...nu har han blandat in Sverige också i sina tal...fejknyheter...helt vansinnigt galet! Jag känner bara: "suck"... och skrattar lite åt Calle Bildts kommentar: "Vad har han rökt?"
För när ett sånt här galet påhopp på vårt land kommer från en man med otroligt mycket makt, då bara måste man få skämta lite också. Tycker jag.  Men naturligtvis är detta också mycket allvarligt...

Så stänger jag dörren idag för det galna i omvärlden och njuter av Här och Nu. Men sänder kärleksfulla tankar till alla de som är mitt i lidandet. Och känner stor tacksamhet till att jag, just jag, får ha det så bra. 

Frid och allt gott
❤️

Kommentera inlägget här :