Paus

publicerat i Allmänt;

Tappar trådar...eller rättare sagt trasslar in mig...

Har varit inne i gruppen "jagärhär" och läst kommentarer och gillat och stöttat det positiva och sansade. Men det är som att gå in i en vägg av hat. Och samma skällsord och samma argument upprepas hela tiden. Man vänder allt till att vara invandrarnas fel. Det är totalt onyanserat och väldigt skrämmande. 

Jag tar en paus från gruppen ett tag. Beundrar dem som orkar. Tillsammans är vi starka och jag vill dra mitt strå till stacken. Men just nu: paus. 

Sen vet jag inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser om den amerikanske frilansjournalisten som "vågade" vara i Malmö under tre dygn för att kolla hur verkligheten ser ut. Och ja...han konstaterar att Malmö är en "ganska lugn stad". Att "Rosengård inte är någon krigszon". Osv..."Nu får de konservativa i USA backa", säger Tim Pool.

Ska det behöva vara så att en amerikansk journalist ska behöva komma hit för att ta reda på sanningen? Sjukt!

Paus! Var det ja...;-)

Tacksamhet. Det ska jag ägna mig åt under pausen. 
Ett sätt som är bra är att titta på Sofies Änglar på 5:an <3




Kreativ Insikt

Vad känner du dig tacksam för? Jag vet, det finns dagar då jag måste anstränga mig för att hitta tacksamheten. Men jag vet att det beror på att jag tar så mycket för givet...


Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :