"Tjejgrejer"

publicerat i Allmänt;

Izabelle och farmor gör lite "tjejgrejer" ihop. Vi bläddrar i tidningen och tittar på prinsessorna . Izabelle gillar prinsessan Sofia mest. Farmor gillar Victoria. 

När det är dags för promenad ute i solen måste man klä på sig lite mer kläder. Då bestämmer Izabelle att hon och farmor ska göra det tillsammans utan "killar". Så hon skickar ut både farfar och hunden (han är ju en kille) ur rummet. ;-)

En annan "tjejgrej", enligt Izabelle, är att vi städar handfatet. Det började igår med att vi måste tvätta händerna efter att ha "bakat" (play doh). Och rengöra naglarna. Vilket i sin tur ledde till att handfatet måste rengöras. Samma sak idag. Men i omvänd ordning ;-) Naturligtvis måste farfar komma och imponeras av vår städning. ;-) Hunden är dock totalt ointresserad. :-) 

Solen skiner men det är bistert kallt i vinden. Izabelle pratar och skuttar omkring. Konstaterar att ett av husen "når ända upp i himlen". Det är många som är på promenad i solskenet och många ler åt Izabelle. Hon sprider glädje omkring sig. :-)


Vinterblommor :-)

Jodå jag såg på Mello igår. Ville se och höra Mariette. Och jag blev inte besviken. David blev jag inte heller besviken på. Vilken underhållare han är! I övrigt, inga kommentarer. ;-) 



Förgänglighetens skönhet. Även åldrande tulpaner har sin skönhet. :-)

Nu går vi in i Vänliga Veckan. Jag tänker försöka att våga le mot någon som ser ledsen ut. Att dela med sig av ett leende kostar ju ingenting. :-) 



Visst blir det rent och fint! :-)

Nu ska jag snart börja "dega" (baka med lera) tillsammans med Izabelle. Sen måste vi tvätta händerna...och kanske rengöra handfatet igen ;-)

Underbara unge <3


Varma leenden från mig till Dig
❤️

Kommentera inlägget här :