Ankrat i Göteborg

publicerat i Allmänt;

Jaha ja...
Nehej nej...

Vi skulle varit på väg hem nu men vi är kvar i Göteborg. Vi "ankrar" här ;-) Inte på grund av det usla vädret och dåliga väglaget utan på att jag insjuknat i nåt mysko "hostamedfeberochkräkningar"...Är totalt utslagen. 
Inte helt oväntat, både min mamma och min syster hade detta under jul och mellandagarna. 

Ute blåser det kraftigt. Och det snöar från och till. 

Försöker läsa lite nyheter men det går dåligt. Har bara en tanke i huvudet: bli frisk!!!

En glad nyhet snappar jag dock upp: ett kusinbarn till mig är Guldbaggenominerad för bästa kvinnliga huvudroll!!! Tuva Jagell för sin roll i filmen Pojkarna. :-)

Man kan inte säga annat än att jag blir uppassad och får utmärkt omvårdnad här hos mamma. Både maken och mamma sköter om mig. Tacksam för detta. <3

I morgon måste vi ta oss hem. Arbete väntar. Och ärligt talat så längtar jag hem. Jag började längta direkt när vi lämnade stan. Kände väl på mig vad som komma skulle...

Nu snöar det ymnigt och jag hoppas att det går bra för alla som är där ute i trafiken. I hela vårt avlånga land. 
Vintern kom nu...
För att stanna? Vi får väl se...


Mammas vackra ängel.

Var rädd om Dig!

❤️

Kommentera inlägget här :