Fint besök

publicerat i Allmänt;

Vi hade fint besök på gården i morse. <3

Vackra djur <3

Hunden märkte inget. Låg inne och sov efter ännu en "vandrande natt"...

Nu är vi i stan igen. Får se hur denna natt blir...;-) 

Jag gillade verkligen rådjursbesöket, men när de började knapra på mina syrener blev jag mindre glad...

Yngste sonen på besök några timmar. Härligt att få äta middag tillsammans. Nu har han och maken "övergett" mig och hunden för hockeymatch. Hunden känner sig betydligt mer övergiven än vad jag gör ;-)


Idag är jag tacksam för att Annie Lööf säger nej till samarbete med det rasistiska partiet.  Även Liberalerna säger nej. Tack!

Läste nyligen om det rasistiska partiets kvinnosyn. Förskräcklig! Så sexistiskt och förnedrande. Hur kan kvinnor rösta på dem? Jag förstår inte...

Men det är väl inte meningen att man ska förstå allting heller...

Har du märkt att ljuset stannar allt längre på dagarna nu? Ljuvligt! :-) 

Men nu är det mörkt. Nu är det kväll. 
Inför natten, låter jag dessa ord gå i repris:


God Natt min värld
Nu vill jag sova
Sova lugnt och tryggt

Få vila från världens oro
Från hatet och hoten
Från konflikter och intolerans 

Vila öronen från världens brus
Vila ögonen från tusen bilder
Vila munnen från pratet 

Släppa spänningar
Drömma drömmar
Bearbeta intryck

Kanske nås utav ett budskap
Kanske finna ett svar
I drömmens kodade språk

I tillit vill jag sova
I vetskapen om änglavakt 
Vid min dörr och vid min sida

Låta mörkret omsluta mig
Tills ljuset väcker mig
❤️

God natt
❤️

Kommentera inlägget här :