Allt känns bra nu

publicerat i Allmänt;

Vissa dagar är bra. Idag har det varit en sån. Solig och varm. Jobb på förmiddagen. Långpromenad och en skön stund på bryggan. Dinglar med benen och doppar fötterna i vattnet. 

BARA FÖR EN DAG SONGTEXT

(English: Just For One Day)
Published by Inhouse Music
Marie Fredriksson

sitter på balkongen / och dinglar med mina smala ben / jag vet jag har
massor att göra / och redan är ganska sen / men det struntar jag i /
jag tar vara på stunden / som den är idag / det är så skönt att sitta
i solen / ett litet litet tag
älskling allt känns bra nu / allt lyser upp igen / älskling allt känns
bra nu / allt lyser upp igen / jag lever upp igen
bara för en dag / bara för en dag / allt lyser upp igen / bara för en
dag / bara för en dag / allt lyser upp igen / jag lever upp igen


jag känner allt för många / som tycker och tänker / och lägger sej i /
som tror dom vet precis hur jag känner / och hur jag ska leva mitt liv
/ men dom struntar jag i / jag vet själv hur jag vill va' / och just
nu så tänker jag sitta här i solen / ett litet litet tag
älskling...
bara för en dag...
jag tror jag ska måla mina naglar / göra mej vacker och tvätta mitt
hår / sen får solen torka det / och sen får vinden smeka mina lår / ja
jag tror jag ska sitta i solen / hela dagen lång / njuta av livet /
och bara lyssna på min sång
älskling...
bara för en dag...

Tycker om den sången. Och just den dök upp i huvudet, passande nog, denna dag. 
"Allt känns bra nu" :-)





Solglitter på vattnet

Idag har jag grattat min farbror som fyller år. Hurra för honom.

Och Hurra för kronprinsessan Victoria. 
Jag såg några bilder från firandet i Stockholm idag. Alla var så finklädda. Men vad hade Sofia på huvudet? ;-)
Hur som helst. 
Monarki eller ej
Victoria är en toppentjej! 
(Tycker jag :-)





Sprickfärdig ;-)

Hoppas att din dag varit en bra dag. Och att morgondagen blir minst lika bra :-)

Ta vara på stunden.

Frid och allt gott!
❤️

Kommentera inlägget här :