Sol och skugga i Göteborg

publicerat i Allmänt;

Sitter på mammas balkong och begrundar livet här på Kungsladugårdsgatan i Göteborg. På avstånd hörs trafiken. Spårvagnarna som kommer och går. Pling pling. Ser många cyklister. Det är varmt idag. Folk är lättklädda. En äldre man i solhatt sitter på en balkong och läser . Flaggan vajar i vinden. 

Jag läser också. Har hittat en bok som jag en gång gett mamma i julklapp. 1994. "Kvinnotankar" red: Kaj Beckman. Sååå mycket intressant att läsa. Kända kvinnors tankar. Direkt när jag slog upp den dök detta upp: 

Ur Selma Lagerlöfs mystik, Vadstena

Mot eftermiddagen tar jag och mamma en promenad i Slottskogen. Underbart gröna sköna Slottskogen. Göteborgarnas oas. Idag fylld med människor, stora och små och hundar. Solen steker, vinden fläktar och de stora gröna träden bjuder på skugga. 

De läckra pingvinerna och de roliga sälarna lyckades jag inte ta bra kort på men gässen ställde snyggt upp. ;-) 


Livets väg. Genom ljus och mörker. Sol och skugga. Värme och kyla. <3

Tacksam för denna fina dag. Längtar ändå hem. Stillhet och tystnad är det min kropp och själ behöver nu. 

I morgon styr vi norrut. 

Kärleksljus
❤️

Vackra väldoftande jasmin <3

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Birgitta:

Ja, det är fint på den balkongen!! Hon bor så fint, mamma Gunhild. Hon är säkert också glad att ni gjorde henne sällskap/skjutsade henne hem!😍
Ha det fint därhemma igen. Kram 😃

Kommentera inlägget här :