Jag ångrar ingenting ;-)

publicerat i Allmänt;

Brrr...vad kallt det är...jag tror att min vän som nyss kom hem från Kreta glömde att ta med sig värmen därifrån som hon utlovat...;-) Eller så tar det en stund innan det märks? ;-) 


Men hos min vän i Överkalix där är det varmt och soligt! :-) Det är dem väl förunnat. 


"Vad skulle du ångra om det här var din sista dag i livet?" Undrar DN i en annons på Instagram. 

Jag vet inte...tänker jag först...kanske ingenting? För vad gagnar det att ångra det jag borde men inte gjorde, det som hände det hände...Skulle jag varit gladare, modigare, snällare...? Försökte jag inte tillräckligt? Tillräckligt för vem? Är det inte så att jag gjorde så gott jag kunde i den situationen just då? Varför måste man ångra sådant som skett eller inte skett när man ändå inte kan göra något åt det nu?
När jag var väldigt sjuk kom en massa negativa händelser upp i mitt huvud. Alla tillkortakommanden. Alla misslyckanden.  Aldrig något positivt. Det var fruktansvärt att ha det där gnagande i mig. 
Det som är gjort är gjort. Kan inte göras ogjort. Misstag och fel val ingår väl i det som är att vara människa? Det som från början såg ut att vara fel val kan i slutändan ha visat sig vara rätt. Misstag kan ibland leda till något gott. Jag gjorde inte det och det men jag gjorde något annat istället. Jag hoppas att jag bett de jag sårat om förlåtelse. Jag har försökt att förlåta dem som sårat mig. Inte lätt ibland. 

Jag kan räkna upp mängder med händelser, små och stora saker, möten mm som jag är glad och stolt över. Det får vara bra så. 
Så, nej, jag ångrar ingenting. ;-) 

Låter jag kaxig? Ja, men visst ;-) 

Hittade denna på Fb igår:

Tycker att den är så aktuell nu när medkänsla hånas och misstänkliggörs...

Någon som ångrar sig lär väl vara Theresa May idag...;-) 


Att Stadsmissionen inte tog emot SD:s pengar har mötts av både ilska och hat men också lovordats. Jag hör till de senare. Äntligen några som visar civilkurage och inte tummar på alla människors lika värde. Nåväl, det är min syn på det hela. 

Hunden snarkar gott i soffan. Maken ska se fotboll på TV. Jag ska nog måla tror jag. Försöker få några av mina projekt färdiga. ;-) 

Fullmåne i kväll. <3

Kärleksljus och Hoppfullhet!
❤️




Kommentera inlägget här :