Pingst och Kramar

publicerat i Allmänt;

En dag
Den behöver inte vara vacker
Men en dag
Ska jag göra det
Besöka den fina ateljén med den vackra konsten som en Fb-vän målar
Besöka mysiga butiken som en fin vän öppnat
Återse natursköna ställen jag besökt förut och upptäcka nya

Jag behöver nog en dag i Dalarna och en dag i Hälsingland :-) 

En dag...men inte i dag...

Idag ska jag vila, leka med hunden och lära mig nytt i Månskolan. 

Idag startade jag dagen med något mysigt och fint. Jag såg på filmen om Bosse Höglin, känd från Glada Hudikteatern. "Lova att aldrig sluta kramas" heter den. Bosse avled 2015. Som ett fint minne av och hyllning till honom finns nu en staty i Hudiksvall. En staty som alltid är varm och som man kan krama. Filmen är väldigt fin. Finns på Aftonbladet. 

En dag ska jag krama honom! <3
Hoppas jag :-)



Pingstlilja och hund ;-)

Pingstafton.  Mulen och inte så varm här där jag är. Maken är snart klar med växthuset. Ett gigantiskt jobb! Med mig som "förste hållare" ;-) 

Trots det mulna vädret drillar fåglarna och den underbara grönskan breder ut sig. Tacksam. 

1.
En vänlig grönskas rika dräkt
har smyckat dal och ängar.
Nu smeker vindens ljumma fläkt
de fagra örtesängar.
Och solens ljus
och lundens sus
och vågens sorl bland viden
förkunna sommartiden.

2.
Sin lycka och sin sommarro
de yra fåglar prisa.
Ur skogens snår, ur stilla bo
framklingar deras visa.
En hymn går opp
av fröjd och hopp
från deras glada kväden,
från blommorna och träden.
    - Carl David af Wirsen -

Hoppas att solen skiner på alla brudpar i helgen. Och på alla andra också förstås! :-)

"Lova att aldrig sluta kramas"
Glad Pingst!
❤️

Kommentera inlägget här :