Synd att klaga...

publicerat i Allmänt;

Nej, jag klagar inte...jag säger bara: blixtar och dunder...hällregn...det ska regna ända till i morgon förmiddag...


Nej, jag klagar inte...jag bara konstaterar: värk i knopp och kropp...

Nej, jag klagar inte...är bara lite sur på hunden som stal min korv med bröd...

Nej, varför klaga...vädret rår jag inte på...
Kroppen hade kanske mått bättre om jag tagit det lugnare med städ, tvätt och plock...
Jag hade hunnit hindra hunden från att stjäla om jag tagit till de försiktighetsåtgärder som maken föreslog...

Men...nu är det som det är...;-) Så nu ligger jag här med värkande kropp, med minus en korv och bröd i magen och lyssnar på regnet som vräker ner...

Och det är inte ett dugg synd om mig...det bara är som det är...;-)

Det är synd att klaga! Ja, faktiskt, det är det. I alla fall just nu.

Måndag den 12 juni. 


Angående det jag skrev igår...

Kärleksljus och Hoppfullhet

❤️

Kommentera inlägget här :