Dimma, lögner och glädje

publicerat i Allmänt;

Tisdag. Blåsig dag. Svår dag. För mig. Smärtor i hela kroppen och en galen trötthet. Verkar vara ett skov...igen...suck...

Ligger under filten, fryser fast det är varmt. Försöker roa mig via böcker. Hittade denna i Barnens Versbok:

"Det bodde två bröder i Spånga
som var väldigt olika långa.
Dom var glada ändå
när dom tänkte uppå
att dom - trots allt - ju var lika många."
- Hasse Alfredson -

Ja, där ungefär ligger min intellektuella nivå på idag. ;-) Älskar "Hasse och Tage humor" <3

Det finns något man kallar "fibromyalgidimma"...det är väl där jag är just nu. Frustrerande. 

Det kom något vackert med posten idag. Så fort det går att ladda upp bilder igen så ska jag visa. 

Något bra som ligger framför mig och maken nu är att vi snart ska kunna transportera möbler och annat som "blivit över" till behövande. Dvs flyktingar och flyktingfamiljer som fått lägenhet (absolut ingen lyx som vissa påstår), men absolut inget annat. De får ett mycket litet bidrag, inte alls de höga summor det ljugs om, som knappt räcker till något. Verkligheten. Så ser den verkliga verkligheten ut! 
Det är med glädje vi får möjlighet att hjälpa till. 

Ljus och Kärlek
❤️

Kommentera inlägget här :