”Toa-loppet”

publicerat i Allmänt;
Loppet går mellan sängen och toan...toaloppet. :-)
Jag vet att man inte ska skriva om sånt. Förkylningar och andra åkommor går bra men det där med magen...inte ens när det kommer "rätt väg men i fel form"...
Mår du illa nu? Det kan jag säga att jag gör...;-) Och känner mig som en urvriden trasa...om nu trasor kan känna något...

Jag vet att det här är en del av fibromyalgin men den vetskapen hjälper ju inte när man är mitt uppe i det. :-(

Vädret är mindre kul, regn och blåst, så jag lider inte av att ha missat en fin utedag ;-)

Tänker på och läser om metoo-rörelsen. Så mycket som nu uppdagas. Maktmissbruk och tystnadskultur. Men nu tiger inte vi kvinnor längre! Det är nog nu! Bra är att också män och unga killar vågar berätta. 
Inom teatern och filmen verkar det råda en kultur där män upphöjs till genier och kvinnor lätt kan bytas ut...De 456 svenska skådespelarnas berättelser i ett upprop är chockerande men nödvändiga...

Hur ska vi någonsin uppnå jämställdhet när det ser ut så här? Inte bara inom film, teater och media detta förkommer, maktmissbruk finns överallt. Hoppas att framtiden ljusnar nu. 
Hoppas, hoppas, hoppas! 

Från och med nu...

Och mitt toaspringande kommer ta slut (nå sin ende...ha ha ha). Det vet jag. Jag får väl göra som på reklamen, bräka när toarullen tagit slut så kommer Lambi med en ny. ;-) Fniss...
(null)
Inget litet gulligt "Lambilamm" men väl fina gotländska utegångsfår. <3
Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️
(null)

Taggar: #toa#tystnadskultur#lambi;

Kommentera inlägget här :