Hennes framtid

publicerat i Allmänt;
Återvänder inte bara till fastlandet, vardagen och hemmet. Återvänder också till det där valet...visst fanns det valstugor och mängder med leende politiker på plakat längs vägarna på ön också. Och märkliga, intetsägande slogans. 
Nedskräpning kallar jag det. Men jag har kopplat bort och kopplat från det. 
Önskar att det förbaskade valet redan var över. Märkligare och fånigare cirkus än denna valrörelse har jag aldrig sett maken till. I alla tider har folk klagat på vallöften som inte hålls. Sant. Men aldrig har väl en valrörelse innehållit så mycket lögner och faktaresistens, hot och hat som denna. 

Jaja...jag kan inte göra annat än invänta resultatet...ingen ändrar åsikt för att jag yttrar mig. ;-) Eller kanske någon? En allmän medmänsklig vind  som sveper över vårt land och öppnar våra hjärtan...nej, det är väl knappast något att ens drömma om? Eller en vind med insikt om klimathotets allvar...nähä, inte det heller...

Vi kom hem väldigt sent igår kväll. Eller rättare sagt natt. Efter att ha hämtat upp barnbarn och hund. :-) 
När jag såg barnbarnets oförställda glädje när vi kom så blev jag så varm i hjärtat. Det är hennes framtid jag tänker på när jag röstar. En jord att leva på. Med jämlikhet och jämställdhet. Frihet att älska den man älskar. Tro eller icke tro. Trygghet i allas lika värde. Gemenskap och solidaritet. <3

Hunden var också glad förstås. :-) 
(null)
(null)
Lika, fast olika <3  Likheter och olikheter. Tillsammans. 

(null)

Min kropp, har i vanlig ordning efter resa, kraschat...men jag ångrar inte resan. 

Nu ska jag samla kraft för en stund med barnbarnet och bakning med lera.
En mulen och grå dag med regnet hängandes i luften. Det blev så mycket höst på en gång. Efter en lång sommar. 
Hej hösten! :-)

Hoppfullheter
❤️ 


Taggar: #hennesframtid#märkligvalrörelse#vindavmedkänsla#insikter#gladhund;

Kommentera inlägget här :