Vill du mig något så finns jag i hängmattan

publicerat i Allmänt;
(null)
Äntligen lite bättre luft för hängmattehäng :-)

Jag och sländorna samsas ute idag. En stund. 

Make och son och hund är i stan och jobbar. Jag och mamma har tid att samtala. 

Nu håller jag alla tummar och tår för att jag kan komma på Stina Berges utställning i morgon....!!! Hundvakt och husvakt ordnad ;-) Jag har världens bästa söner som ställer upp för mig! 

Gårdagskvällens ljus och lite skönare luft inbjöd till längre promenad. Det finns ett "ödehus" här i närheten. Men även där finns skönheten. Åldrandets skönhet. :-)
(null)

(null)

Den tragiska händelsen med den utvecklingsstörde pojken/mannen som sköts ihjäl av polisen igår, berör mig djupt. Liksom många andra. Vem kan vara oberörd?Hoppas att detta utreds ordentligt och att det aldrig mer händer ens något liknande...

Om det blir som prognosen säger nästa vecka: mer normal högsommarvärme, så hoppas jag att krafterna återvänder och värken ger vika. Vi kommer att uppleva 20-25 grader som "kallt" ;-) För inget är ju "normalt" denna sommar. :-) 

(null)
Pärlemofjäril och tistel

Maken har börjat mata fåglarna igen. Läste att det var bra att göra det denna varma och torra sommar. Så nu är ekorrarna tillbaka ;-) Och jodå, naturligtvis småfåglar också :-)

Som sagt var: vill du mig något så finns jag i hängmattan ;-))

Frid och fred
❤️

Taggar: #hängmattehäng#kalltvidtjugo#matafåglar#åldrandeskönheter;

Kommentera inlägget här :