Förgyller grå lördag

publicerat i Allmänt;
Förgyller grå, dimmig lördag med sovmorgon, inlämning av grejer till second hand, julmarknad i Axmars hytta och en sväng till torpet. 
(null)
Mycket folk och mycket fint hantverk på marknaden i hyttan

(null)
Grå skönhet fann jag vid havet i Axmar. 
(null)

(null)
I torpet fanns det lite blöt snö på marken. Hunden tyckte att vi kunde skynda på hem till stan igen...;-)

(null)
"Vilande" blommor i gamla köket


Snart ska vi äta, på marknaden inköpt pepparlax. Mums.

Sedan tar maken på sig Brynäströjan och "överger" mig och hunden för Gavlerinken. Hunden har numera börjat med ett "pipande" ljud, typ: "så synd om mig", när han ligger i vänteläge vid ytterdörren...mitt sällskap duger bara en kort stund...;-) 

Mig är det däremot inte synd om :-) Jag är trött efter gårdagens själsliga utrensning. Behöver vila. Men jag mår bättre än på länge. Kände det direkt när jag vaknade. En känsla av lätthet. Wow! Hoppas det får vara så ett tag.

På vägen ut till vackra Axmar bruk såg jag en stilig tjäder vid sidan av vägen.

Tjädern kommer med följande budskap enligt Solöga: 
"Visa att du är stolt över att vara kvinna eller man. Min gåva till dig är att känna dig stolt över din fysiska kropp. "
<3

Ett budskap till oss alla! Eller hur? :-)

(null)
Kan tyvärr inte namnet på denna skapelse som står vid Bläckhornet i Axmar hamn...

Var rädd om dig! 
Din själ och din kropp!

Kärleksljus
❤️

Taggar: #förgyllergrålördag#axmarhytta#julmarknad;

Kommentera inlägget här :