Välvilja

publicerat i Allmänt;
(null)
Årets krans <3

Jaha...lagom till jul får Vellinge kommun rätt att förbjuda tiggeri eftersom det är så jobbigt för oss svenskar att se fattigdom. Så nu får kommunens enda tiggare flytta därifrån...Sen kan man ju då låtsas att fattigdom inte finns. Det man inte ser det finns ju inte. Eller? Så städar man bort det som orenar i idyllen. För tiggare är väl inte människor. Eller? 

Jag blir så ledsen...
(null)


I stark kontrast till detta: Hjältegalan <3 Så många hjältar vi har i vårt land! I alla åldrar och med både två och fyra ben. Mod, värme och kärlek. <3

Jag blir så glad...
(null)


Jag tillhör dem som anmält mig till att donera mina organ och vävnader för transplantation efter min död. Hittade mitt gamla kort igår men fixade ändå ett nytt. Ett "snyggare". ;-) Det är viktigt att ta ställning, säga ja eller nej, så att anhöriga vet...
(null)
Har du? 


Visst är väl orden Givmildhet och Välvilja vackra ord att ta till sig och fundera lite på? Inte bara till jul...:-) 

DU är Värdefull! 

Änglaljus
❤️

Taggar: #välvilja#givmildhet;

Kommentera inlägget här :