Vintersolstånd

publicerat i Allmänt;
(null)

Det vänder om nu...det vänder om mot ljusare tider. Vintersolstånd. Årets mörkaste dag. Årets längsta natt. 

Vi var ute i tid, vid öppningsdags, det var alla andra också...hå hå vilken kommers! ;-) Ganska lugnt i leksaksaffären. Det är allt svårare att sälja leksaker. Dataspelen har tagit över. 

Köerna var långa på Systemet såg jag. De flesta kan förhoppningsvis sköta det där med alkoholen bra. Men det finns många som inte kan. Så många barns jular som blivit/blir förstörda av för mycket drickande. Önskar alla barn en vit jul! 

Jag erkänner att jag själv unnar mig lite glögg. Årets Blossa är så god! För övrigt är det gott med must :-) 

Snöbyar är det idag här. Ibland snöar det ganska ymnigt. Hård snö. 

Man får ta det försiktigt på vägar och trottoarer. Glad att jag slipper vara ute på de stora trafikerade vägarna idag 
 

Hm...nu ramlar mailen in om att "mellandagsrean" startar idag..."ingenting är längre som förut"... konstigt att inga protester dyker upp nu som vid Black Friday...??? ;-) 

Jag bojkottar och inriktar mig på julefrid ;-)
Om några dagar... :-) 

"Det strålar en stjärna förunderligt blid,
i öster på himlen hon står.
Hon lyst över världenes oro och strid
i nära två tusende år.
När dagen blir mörk och när snön faller vit,
då skrider hon närmre, då kommer hon hit
och då vet man, att snart är det jul."

              - Jeanna Oterdahl —

*************
Ja, snart är det jul...

Frid och fred
❤️

Kommentera inlägget här :