Sibirisk kyla

publicerat i Allmänt;
(null)
Ett snölandskap :-)

Solen skiner, det snöar från och till. Termometern visar på -7 när jag går ut. Känns skönt ända tills det börjar blåsa. Då känns det som -20...;-)
(null)
Hade vi inte ett staket här? ;-)

Meteologerna säger att sibirisk kyla kommer in över landet nu..brr...

(null)
Och där försvann pumpen...;-) 

Jag erkänner! Jag såg på Mello igår. Med halvt öga och halvt öra. Målade under tiden. Men när Mariette äntligen dök upp då var jag helt fokuserad på henne. Tack Mariette, du är Mellons klart lysande stjärna! 

Fuldans då? Ha ha, ja, vad ska man säga? Jag tror jag tackar nej...;-) Lite synd om seriösa artister som satsar så mycket på detta och så kommer Robert G och skämtar till det och går direkt till final. 

Men det är väl jag som är gammal och blasé...och "trökig" ;-) 

Grattis curlingdamerna! Guld! Och Stina, grattis till bronset! :-)
Vilket bra OS för Sverige! Härligt!!! Och Tack!!!!

(null)
Det finns så mycket vackert att se. Gick nära en trädstam och fann skönheten. I naturens färg och mönster <3

Vapenvila i Syrien? Åh, det är något att vädja till mäktiga ledare om. Och att be till högre makter om...När man ser bilderna på alla dessa offer, speciellt barnen...jag har inga ord....

Till sist: jo, jag tror att våren är på väg...den har bara lite lång startsträcka i år...
(null)


Kärleksljus
❤️

Taggar: #sibiriskkyla#mello#syrien#OS#bronsochguld;

Kommentera inlägget här :