Gnistrande och sagolikt

publicerat i Allmänt;
Det knackande ljudet på utsidan av huset låter välbekant. Talgoxarna är tillbaka! Många är det och de är överallt! <3

Kanske blir du trött på mina vinterbilder men jag är rent av salig över snön, frosten, solen och minusgraderna. Himmel! Det är ju vinter! Riktig vinter. Så som vintern ska vara i januari. Jag mår bra i det här. Önskar att det kunde bestå januari ut men det är väl kanske att önska för mycket? Äsch, jag önskar ändå! 
Två promenader på sjön blev det idag. :-) Det knastrar under kängorna och det glittrar i snön. Allt är så sagolikt vackert! 
(null)
"Kommer du eller?" ;-)
(null)

(null)

(null)

(null)
Och den vaktande sommarugglan har fått snödräkt. ;-)

Idag har jag trummat. Det känns alltid bra. Här i skogen stör jag ju ingen. :-) 

"Nu är Nu" heter en blogg som är berörande att läsa. Hon som skrev har nu lämnat jordelivet efter sin kamp mot cancern. Elin och hennes familj var med i ett inspelat inslag i Cancergalan. Hennes budskap är viktigt. Nu är Nu. 

Vi får ta till vara vår tid som vi har här tillsammans Nu. <3

Ikväll ser jag på "Lerins lärlingar"  :-) 
Sen i säng för att ta mig upp tidigare än vanligt och följa med make och hund in till stan. Tandläkarbesök på fredag. Så alltså, uppehåll i "konvalescensen" ;-) 
(null)


Kärleksljus och Hoppfullheter
❤️


Taggar: #gnistrande#sagolikt#nu;

Kommentera inlägget här :