Kanske

publicerat i Allmänt;
(null)

Jag såg den! Jag såg månförmörkelsen! Häftigt! Önskar så att jag kunnat ta bra bilder. Tro mig, jag försökte. Men när jag öppnade dörren för att gå ut...stängde jag den illa kvickt eftersom ett flertal fladdermöss hade inflygning precis där och då...hu...
Genom de gamla fönsterglasen fungerade det dåligt att ta bild. 
Men jag såg den! Underbara Moder Måne var röd i natt. Såg dock inte Mars. Gjorde du? 

Plötsligt så vaknade maken och gjorde mig sällskap. Då "vågade" jag mig ut,  fladdermössens flyguppvisning verkade vara över ;-) Vi stod därute i sommarnatten och njöt av detta historiska skådespel på himlavalvet. 

Klockan slog tolv slag...natti natti...

För andra dagen i rad vaknar jag till molnigt väder istället för flödande solsken. Morgonluften är sval men fuktig. 
Barnbarnet är piggt och vill ha lördagsgodis...

Idag kommer syrra och svåger. Bäst att sätta igång med lunchförberedelser. 
Kanske får vi sitta inne. Kanske kommer det utlovade regnet. Kanske också åska.
Kanske...

Nu är klockan 17, ännu inget regn...
Haft trevligt besök. Mycket intressanta samtal. Utbyte av tankar, erfarenheter och lite "skvaller". Precis som det ska vara. Fick låna en intressant bok också. "Tro i hållbar utveckling". Berättar mer senare. 

Nu brinner det efter blixtnedslag i vårt land igen...längtar allt mer efter "normalt väder" ;-) 

Nej, nu vill Izabelle måla stenar. Hon kan inte vänta till i morgon ;-) "Okey, då", säger farmor....

Hoppfullheter
❤️
(null)

Taggar: #månförmörkelsen#fladdermöss#samtal#ännuingetregn;

Kommentera inlägget här :