Välkommen juli!

publicerat i Allmänt;
Välkommen juli! Det är en märklig sommar. I naturen har det sett ut som juli länge nu. Det var ju knappt någon vår och så exploderade sommaren redan i början av maj. 
Men välkommen juli! Må du bjuda på sol, värme och regn i lagom portioner! 

I går var jag på överraskningsfest. Kul! Träffade både släkt och bekanta. Satt ute i den fina trädgården och bjöds på både gott att äta och dricka. Och trevlig samvaro. Många skratt. Det är sånt som får en att bli varm inombords. 


(null)

Får man skämta om precis allting? Är man tråkig och lättkränkt om man inte ser det roliga i att en "komiker" sjunger om att våldta barn? 
Vari ligger det roliga? Offren skrattar inte...

En synnerligen aktuell fråga just nu. Jag har själv inte lyssnat på låten och vill absolut inte göra det heller. Men jag följer debatten där, i mina ögon,  vettiga människor reagerar starkt emot. Tack och lov. (Förutom en annan komiker som jag blir djupt besviken på)
Frihet (yttrandefrihet och konstnärlig frihet) är bra men innebär också ansvar. Vuxet personligt ansvar. 

Rasismen normaliseras varje dag, ska vi låta övergrepp på barn också normaliseras? "Det var ju bara ett skämt, ju". 

"Ett mjukt hjärta i en hård värld..." Vi är många som har det. Vi kallas överkänsliga och lättkränkta och allt möjligt felaktigt. Vi är de modiga! 

Nu börjar Almedalsveckan. Jag hoppas att allt kommer gå lugnt till...hm...hoppas kan man ju alltid...

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #välkommenjuli#varmahjärtan#överraskningskalas#vadfårmanskämtaom#modiga;

Kommentera inlägget här :