Framåt

publicerat i Allmänt;
(null)

Framåt...tror jag...ibland känns det inte så...pang...tillbaka till ruta ett...:-(

Orkade jobba lite idag. Tacksam för det. Jag är medveten om att det är söndag men familjeföretaget jobbar alla veckans dagar. Idag var vi alla fem, inklusive hund, samlade i arbetslokalen. Mysigt. Men mycket att göra. 

Har ni läst om hunden Björne? Han som blev övergiven av sin ägare och tillbringat ett år på Hundstallet. Hans bild dök upp många gånger på Fb när man sökte ett nytt hem till honom. Hans ögon är något jag aldrig kommer glömma. Så vackra, kloka och sorgsna. Men nu har Björne fått ett nytt hem! Nu är han lycklig <3

Igår såg jag Jonas Gardells show på TV. Längesedan jag skrattat så mycket. Äntligen tårar av skratt istället för gråt! Han är otroligt bra på att blanda humor och allvar. Väl värt att se men om man är känslig för sexskämt ( obs inte sexism) så bör man låta bli. ;-) 
Tack Jonas för skratten! En liten stund i glädjens land. En stund av lättnad. Tack också för allvaret. Och hoppet. 

Den där missionären/äventyraren som blev dödad av urinvånarna på en isolerad ö...honom tycker jag inte synd om. Lämna människor ifred som vill få vara ifred och leva sitt liv! Respekt! Han visste vad han gav sig in på. Han hade prövat att nå ön förut och då attackerats av pilar...

Nu ser jag framemot nästa helg. Då ska vi få rå om barnbarnet. Det är Kärlek <3

(null)
Det är där jag är igen...tyckte att jag kommit så långt men...kanske känner du också så här? 
Den där kampen..
(null)

Gå varsamt på vår jord
Dela kärleksfulla ord

NAMASTE 
❤️

Kommentera inlägget här :