På tredje dagen uppstigen

publicerat i Allmänt;
Solen är min tröst idag. Jag låter den komma in via fönstren och lysa upp hela rummet. Ljuset får smeka kroppen som värker. Kroppen är redan varm av febern men ljuset, ljuset! 

Det verkar bli lite brittsommar i alla fall :-) 

Maken har fullt att stå i utomhus idag. Det blir ju så när man fäller träd. ;-) Hunden vill vara med husse. Eller ja, i alla fall i hans närhet. Man kan säga att han bevakar honom ;-) 

Så känner jag plötsligt: måste ut. Andas frisk luft. På med varma kläder. Hunden blir överlycklig. "Matte är på tredje dagen uppstigen!" ;-) Vi tar en promenad, som blir längre än vad jag tänkt mig. 

(null)

(null)
Oktober är som vackrast nu. Strax innan löven faller av är det som en färgexplosion :-) 
(null)
I morgon startar det: älgjakten. Denna gubbe sitter redo på en gård där jag vet att ägaren inte jagar eftersom han är vegetarian...hi hi... säg inte att det inte händer saker och ting här ute i skogen...;-) Ingen dag är den andra lik, jag lovar! 

Lagar lunch till oss. Sen kommer tröttheten tillbaka. Och febern. Ingen hög men ändå. 
Jag ångrar inte promenaden i alla fall. "Ingen har dött av lite frisk luft". Som sagt. 

"Man ska sova sig frisk från förkylning", läser jag. Okey, då gör jag det. "Väck mig klockan 20 för då börjar "Allt för Sverige!"

(null)
Jag gillar stubbar. Den hår var så fin. 

Hoppas solen skiner på dig också idag! 
 
Kärleksljus
❤️

Taggar: #påtredjedagenuppstigen#solensljus#älgjakt#färgexplosion;

Kommentera inlägget här :