Görandet och varandet

publicerat i Allmänt;
Välkommen lördag 13 april.
Solen gick upp 05.40 och går ner 20.06 ikväll. 
Risk:gräsbrand.
Värmen är på väg. Känns bra med tanke på att det var - 9.4 i natt. 

Maken har smittats av min utrensning- och städmani och far omkring som en virvelvind här i stugan. 

Själv är jag bara på G, än så länge. ;-) 

I gamla köket växer och gror det vi sått. I lite olika takt men härligt ändå. 
(null)


Herr och fru And har återvänt till fågelmatarstället här i år igen. De låter sig inte skrämmas så lätt av vårt görande och varande. Förutom när hunden får ett plötsligt tokryck och gör ett litet utfall. ;-) 

Vet ännu inte om min dag kommer att innehålla mer görande än varande eller tvärtom. Depressionen verkar alltmer släppa sitt grepp, tack och lov, men av erfarenhet vet jag att den kan lura där under ett bra tag till. Jag är ännu varsam med mig själv. 

Startar med en promenad i solen. 

Och så var det "påskbilderna". Här är dagens:
(null)
"Dunungen" av Ronald Charles Heagy (munmålare)

(null)
"Den stora äggjakten" av Zejko Vertejl (munmålare)

Rara små bilder. De andas vår tycker jag. :-) 

Må solen på dig skina! 

Hoppfullheter
❤️

Taggar: #görandet#varandet#påskkort#utrensning;

Kommentera inlägget här :