Förståelse och förtroende

publicerat i Allmänt;
(null)
Så här kan det nog kännas ibland. Det är förhoppningsvis övergående. ;-)

I morse gick Izabelle och jag ut och plockade röda vinbär. 
(null)
Izabelle tycker att de ser ut som vackra pärlor. Jag håller med. :-) 

Sen bakar vi en vinbärskaka. 
(null)

(null)
Ett gott resultat :-) 

(null)
"Mums med vaniljsås till! " :-)

Det ska regna idag enligt prognosen...stämmer inte än vid 14.30. Kanske blir det åska för luften är så tryckande. 

Balder och Izabelle börjar bli goda vänner. "Han är ju så söt" ;-)

Albert Einstein sa så mycket bra. T ex: 
(null)

Förståelse. Hur får man någon som gjort en väldigt illa att förstå hur illa man mår? Jag har anledning att fundera på det. Hämnd är inte min grej men jag vill inte att någon bara rycker på axlarna och går vidare som om inget hänt. 

Alla människor verkar inte besitta förståelse för andras känslor. Ånger verkar inte vara något de kan känna. De bygger en mur till försvar och innanför den är de helt skyddade från det/de de sårat. Tror de. 

(null)
<3

Förtroende. Det bröts. Jag krossades. Det är min depression och min kamp nu. Hur kan någon göra så? Läkning tar tid och tilliten är för alltid borta. Men skulden är inte min. 

Nu har jag skrivit i "jag-form" men naturligtvis gäller det andra också. Kanske känner t o m du igen dig? 
Det viktigaste jag lärt mig den senaste tiden är att inte bära skuld eller skam som inte är min. Det tynger och förtär att bära sån skit. 

Förståelse och förtroende - så livsviktiga gåvor. Bör ej missbrukas. 

Kärleksljus
❤️



Taggar: #förståelse#förtroende#krossades#vinbärskaka;

Kommentera inlägget här :